MENU

Warunki i Zasady Gwarancji

Niniejsze Warunki i Zasady Gwarancji w sposób szczegółowy opisują, w jakich przypadkach zostanie zrealizowana gwarancja na dobra z wadami fabrycznymi, które zostały zakupione w sklepie internetowym www.klenota.pl, należącym do firmy mieszczącej się pod adresem:

KLENOTA s.r.o., Bílkova 855/19, 110 00 Praha 1

Numer identyfikacyjny firmy: 26286505, Numer podatkowy: CZ26286505

Adres realizacji serwisu: KLENOTA JEWELLERY, ID:95213590, Schloßplatz 2, 086 48 Bad Brambach

Kontaktowy adres e-mail: info@klenota.com

1. Za jakie defekty odpowiadamy?

1.1. Jako sprzedawca, jesteśmy odpowiedzialni za dostarczenie zamówionych dóbr bez defektów fabrycznych. Oznacza to, że zamówione dobra:

  • mają jakość zgodną z tą, która była przez nas deklarowana w materiałach reklamowych, którą opisaliśmy i której mogą Państwo oczekiwać, z uwzględnieniem natury samych dóbr;
  • są w odpowiedniej ilości, wielkości lub wadze;
  • są zgodne z prawem;
  • są dopasowane do przeznaczenia, w jakim zostały zaprezentowane i w jakim zazwyczaj są wykorzystywane;
  • odpowiadają deklarowanym przez nas albo oczekiwanym na mocy prawnej standardom jakości;
  • nie są obciążone prawami osób trzecich, w tym posiadają wszystkie dokumenty i certyfikaty, pozwalające na ich wykorzystanie.

Jesteśmy także odpowiedzialni za to, aby w trakcie okresu gwarancyjnego nie pojawiły się żaden defekty.

1.2. Różnica w odcieniu koloru w rzeczywistości i na zdjęciu nie jest traktowana jako defekt. Jeśli dobra wyglądają inaczej niż te zaprezentowane na stronie internetowej, mają Państwo prawo do ich zwrotu w ciągu 60 dni od daty otrzymania zamówienia, co jest zgodne z ogólnymi zasadami Wymiany i Zwrotów. 

2. Jak długi jest okres gwarancji?

2.1. W przypadku dóbr, które nie były używane, okres gwarancji wynosi 2 lata (dwadzieścia cztery miesiące) od dnia odebrania zamówienia, za wyjątkiem tych dóbr, w przypadku których okres gwarancji został wyszczególniony inaczej na stronie internetowej, w załączonych dokumentach lub materiałach reklamowych.

2.2. Jeśli dobra były wymieniane lub naprawiane dla Państwa, nie rozpoczyna się nowy okres gwarancyjny na nowe dobra lub ich elementy. W takim przypadku okres gwarancji jest wydłużony o czas, w trakcie którego nie mogli Państwo wykorzystywać biżuterii z powodu fabrycznego defektu, na przykład o czas naprawy.

3. Jakie prawa przysługują Państwu dzięki Gwarancji?

3.1. Prawa, które przysługują Państwu dzięki Gwarancji, są zgodne z prawem Republiki Czeskiej. 

3.2. Oprócz wymienionych wyżej, mają Państwo nieograniczone prawo do:

  1. a) Dodatkowej dostawy brakujących dóbr. Jeśli dostarczyliśmy Państwu biżuterię w ilości mniejszej niż zamówiona, albo została dostarczona niekompletna biżuteria, mają Państwo prawo do zażądania dostawy brakujących elementów.
  2. b) Obniżenia ceny dóbr. Jeśli dobra posiadają defekty w dniu dostawy albo pojawią się one w trakcie trwania gwarancji, mają Państwo prawo do zażądania niższej ceny za zamówione dobra.
  3. c) Wymiany dóbr lub uszkodzonych elementów. Zawsze mogą Państwo zażądać wymiany dóbr lub ich uszkodzonych elementów, chyba że byłoby to niewspółmierne do istniejącej szkody (w szczególności, gdy natychmiastowa naprawa nie byłaby możliwa) i nienaruszające zawartych umów.

Nie mogą Państwo oczekiwać wymiany dóbr na te sprzedawane w niższej cenie. Mogą Państwo zamiast tego żądać obniżki ceny za zamówione dobra.

  1. d) Naprawy. Jeśli biżuteria może zostać naprawiona, mają Państwo prawo do darmowego usunięcia defektu. Jeśli defekt zostanie odkryty w trakcie okresu gwarancyjnego, ale jego usunięcie nie będzie możliwe, natychmiast zostaną Państwo o tym powiadomieni i będą mieć prawo do innej rekompensaty.
  2. e) Zwrotu (odstąpienia od umowy)

Mogą państwo zażądać zwrotu pod warunkiem, że

  • dostawa dóbr z defektem lub niekompletnego produktu łamie podstawowe zasady opisane w kontrakcie; lub
  • nie jesteśmy w stanie usunąć defektu, co sprawia, że wykorzystanie dóbr nie jest możliwe, albo nie możemy wymienić dóbr na nowe (zwłaszcza, jeśli nie są już produkowane); lub
  • jeśli nie mogą Państwo używać biżuterii ze względu na powtarzające się występowanie defektów po naprawie (pojawienie się tego samego defektu po minimum dwóch wcześniejszych naprawach); lub
  • wiele defektów zostanie odkrytych w jednym egzemplarzu biżuterii (minimum trzy możliwe do usunięcia defekty w tym samym czasie - każdy z nich uniemożliwiający wykorzystanie dóbr); lub
  • nie dotrzymamy terminu reklamacji/nie naprawimy dóbr w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia gwarancyjnego.

3.3. Dobra powinny być wymienione albo pieniądze powinny zostać zwrócone (w przypadku odstąpienia od umowy) tylko jeśli dostarczą Państwo biżuterię w takim stanie, w jakim ją Państwo otrzymali. Nie będzie to możliwe w następujących przypadkach:

  1. a) stan biżuterii został zmieniony w celu wykrycia wady; lub
  2. b) biżuteria była wykorzystywana przed wykryciem defektu; lub
  3. c) inne Państwa działania spowodowały, że towar nie będzie podlegał zwrotowi w oryginalnym stanie; lub
  4. d) dokonali Państwo sprzedaży, zmiany lub innego zużycia dóbr przed wykryciem defektu.

4. Kiedy nie mogą Państwo skorzystać ze swoich praw gwarancyjnych?

4.1. Nie mają Państwo możliwości ubiegania się o gwarancję, jeśli:

  • zostali Państwo uprzedzeni o wystąpieniu defektu przed jego przyjęciem; lub
  • spowodowali Państwo powstanie uszkodzenia; lub
  • okres gwarancji się skończył.

4.2. Warunki i Zasady Gwarancji nie obejmują następujących sytuacji:

  • normalne zużycie materiałów w skutek używania;
  • występowania wad w produktach używanych, które wynikały z normalnego ich użytkowania;
  • dóbr sprzedawanych w obniżonej cenie - dotyczy biżuterii, która ze względu na wady miała obniżoną cenę.

5. Jak dokonać zgłoszenia gwarancyjnego?

5.1. Zgłoszenie gwarancyjne powinno być dokonane niezwłocznie po wykryciu wady.

5.2. Akceptujemy zgłoszenia gwarancyjne wysłane pod nasz adres.

5.3. Rekomendowana procedura:

Wypełnienie formularza. Co więcej, prosimy Państwa o sprecyzowanie, jakiego rodzaju żądanie gwarancyjne będzie dla Państwa satysfakcjonujące: czy żądają Państwo dostawy brakujących dób lub ich elementów, obniżenia ceny, wymiany uszkodzonej biżuterii, zwrotu lub innych praw, wynikających z Zasad Gwarancji.

Powinni Państwo dostarczyć podlegające gwarancji dobra na nasz adres; zalecamy wykorzystanie odpowiednich opakowań (w tym dostarczonych przez nas), w celu uniknięcia dodatkowych zniszczeń w trakcie transportu. Procedura gwarancyjna obejmuje przesłanie nam paragonu lub faktury albo innego dokumentu, potwierdzające dokonanie zakupu, wraz z opisem defektu i oczekiwanej formy rekompensaty. Pominięcie jednego z tych kroków może skutkować odrzuceniem żądania gwarancji z powodów formalnych.

5.4. Data zgłoszenia defektu i żądania wynikających z gwarancji praw powinna być wpisana jako data zgłoszenia gwarancyjnego.

5.5. Decyzję w sprawie gwarancji podejmiemy w ciągu jednego dnia roboczego; w bardziej skomplikowanych przypadkach czas ten zostanie wydłużony do trzech dni roboczych. Ten limit czasowy nie obejmuje dodatkowych ekspertyz, niezbędnych do rozpatrzenia gwarancji. Wszystkie zgłoszenia zostaną rozpatrzone i naprawione bez zbędnej zwłoki, najdłużej w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia gwarancyjnego, chyba że zostanie to ustalone inaczej.

5.6. Jeśli chcieliby Państwo uzyskać rekompensatę, która nie może zostać zagwarantowana z przyczyn niezależnych (na przykład kiedy defekt nie może być usunięty lub naprawiony), natychmiast się z Państwem skontaktujemy. W tym przypadku mogą Państwo zażądać innego rodzaju rekompensaty, opisanej w Warunkach i Zasadach Gwarancji.

5.7. Kiedy zgłoszą Państwo dobra podlegające gwarancji, otrzymają Państwo od nas pisemne potwierdzenie, określające datę zgłoszenia, przedmiot gwarancji i sposób wywiązania się z roszczenia. Otrzymają Państwo także potwierdzenie, w jaki sposób i kiedy zostanie dokonana naprawa (lub inna rekompensata), lub też dokładne wyjaśnienie, dlaczego zgłoszenie zostało odrzucone.

5.8. Zgodnie z Czeskim Kodeksem Prawa Cywilnego, mają Państwo prawo do zwrotu kosztów, poniesionych w związku ze zgłoszeniem gwarancyjnym. Prosimy pamiętać, że prawo to może zostać wykorzystane w ciągu jednego miesiąca od daty zgłoszenia defektu.

Niniejsze Warunki i Zasady Gwarancji są ważne od dnia 22 May 2021.




Pro pohodlný nákup a doručení do České republiky doporučujeme navštívit naši stránku v češtině.

Pre pohodlný nákup a doručenie na Slovensko odporúčame navštíviť našu stránku v slovenčine.

Aby zapewnić Państwu jak największą wygodę podczas zakupów, rekomendujemy odwiedzenie naszej polskiej strony.

Für das beste, auf Ihren Standort zugeschnittene Einkaufserlebnis empfehlen wir Ihnen, unsere deutsche Website zu besuchen.

Pour une navigation optimale et adaptée à votre zone géographique, nous vous recommandons de consulter notre site Web français.

For the best shopping experience, we recommend visiting our international website in English.