MENU

    Najczęściej zadawane pytania

    W jaki sposób dobrać odpowiedni rozmiar pierścionka?

    Najlepiej zmierzyć rozmiar palca w pobliskim salonie jubilerskim, ale dla tych, którzy nie mają takiej możliwości lub chcieliby dokonać pomiaru w domu, przygotowaliśmy poszerzony poradnik jak dobrać rozmiar pierścionka.gdzie znajdziesz wszystkie potrzebne informacje. Doradzamy nie tylko jak ustalić rozmiar, ale również jak zrobić to dyskretnie (na przykład kiedy chcesz kupić pierścionek zaręczynowy). Później wystarczy już tylko napisać rozmiar w notatkach do zamówienia.

    Jeśli nie mam pewności co do rozmiaru pierścionka, lepiej jeśli wybiorę większy, czy mniejszy?

    Polecamy wybranie mniejszego rozmiaru, ponieważ ewentualne zmniejszenie pierścionka jest bardziej pracochłonne niż jego powiększenie. Ponadto srebrne pierścionki mogą się odrobinę poszerzać w ciągu długotrwałego noszenia. Jeśli planujesz kupić szerszy pierścionek zaleca się wybranie o pół rozmiaru większego. Szersze pierścionki ściślej przylegają do palca, wybierając większy rozmiar na pewno nie będziesz miał problemów z włożeniem i zdjęciem pierścionka oraz jego komfortowym noszeniem. W przypadku pierścionków o skomplikowanych kształtach oraz dużych kamieniach szlachetnych dopasowanie rozmiaru może być problematyczne, w takich sytuacjach rekomendujemy udanie się do jubilera.

    Czy jest możliwy zakup biżuterii wykonanej na zamówienie?

    Tak, oprócz sprzedaży biżuterii zajmujemy się również jej projektowaniem i wykonaniem. Zapraszamy do kontaktu z nami za pośrednictwem adresu  info@klenota.com, to dla nas zaszczyt tworzyć biżuterię o jakiej marzysz. Nie zapomnij podać najwięcej informacji jak tylko to możliwe, wiadomość możesz również opatrzyć zdjęciami. Odpowiedź uzyskasz w ciągu 48 godzin (z wyłączeniem weekendów).

    Czy jest możliwość kupna biżuterii na raty?

    Nie, w tym momencie nie planujemy takiej opcji.

    Na czym polega odbiór osobisty? Kiedy i gdzie mogę odebrać moje zamówienie?

    Po dokonaniu zamówienia przez Internet możesz je odebrać w naszym atelier w Pradze przy ulicy Bílkova 19 (od poniedziałku do piątku od 8:30 - 17:00, po uzgodnieniu również podczas weekendu). Na miejscu masz również możliwość obejrzenia i bezpośredniego zakupu biżuterii. Indywidualną wizytę możesz zaplanować z wyprzedzeniem za pośrednictwem adresu  info@klenota.com, nie jest to jednak konieczne.

    Rozumiemy, że dla niektórych z Państwa podróż do Pragi może się wydawać zbyt uciążliwa, z doświadczenia jednak widzimy, że wielu klientów odwiedza nas podczas wizyty w Pradze, zwłaszcza są to pary, które wybierają się tu na zaręczynową wycieczkę. Nasze atelier mieści się w samym sercu starego miasta, więc wizyta nie wymaga od zwiedzających dodatkowej podróży. Jeśli jednak nie jesteś przekonany, chętnie przekażemy Twoje zamówienie rodzinie lub znajomym, wystarczy pokazać kopię potwierdzenia zamówienia.

    Jeśli wybiorę odbiór osobisty, jak długo zamówienie będzie na mnie czekać?

    Czas odbioru jest do uzgodnienia. Wystarczy zaznaczyć w zamówieniu, w jakim czasie chcesz je odebrać, a my weźmiemy to pod uwagę. Jeśli potrzebujesz więcej czasu skontaktuj się z nami dzwoniąc: +420 603 219 313 lub pisząc: info@klenota.com.

    Jaki jest koszt dostawy?

    Podstawowa dostawa jest darmowa. Ekspresowa dostawa zależy od możliwości oraz kraju. Zazwyczaj kosztuje 25 EUR.

    Kiedy otrzymam zamówienie?

    Biżuterię, która znajduje się w naszym magazynie wysyłamy zwykle w ciągu 2 dni od złożenia zamówienia. Biżuterię, której nie posiadamy na stanie w momencie złożenia zamówienia, dostarczamy do dwóch tygodni. W przypadku specjalnych zamówień (zmiana rozmiaru, biżuteria na zamówienie, etc.) czas dostawy może się wydłużyć. Jeśli potrzebujesz otrzymać zamówienie na konkretną datę, zaznacz swoje preferencje w notatkach do zamówienia.

    Muszę otrzymać zamówienie jak najszybciej, czy mogę to jakoś przyspieszyć?

    Jeśli potrzebujesz biżuterii w konkretny dzień, skontaktuj się z nami zanim dokonasz zamówienia: +420 603 219 313 (Czech Republic), info@klenota.com lub dodaj notatkę do swojego zamówienia. W większości przypadków ekspresowe doręczenie nie stanowi problemu.

    Czy nadajecie przesyłki za granicę?

    Tak - nadajemy przesyłki do większości krajów na świecie. Podstawowa przesyłka jest darmowa. Cło i podatki nie są wliczone w cenę przesyłki i mogą się różnić w zależności od kraju. W przypadku przesyłki na terenie Europy zapraszamy na Klenota.cz, Klenota.sk, Klenota.de, Klenota.fr lub Klenota.uk. W większości przypadków korzystamy z poczty lub firmy kurierskiej na życzenie klienta (zazwyczaj DHL, FEDEX lub UPS). Jeśli jesteś zainteresowany przesyłką za granicę, skontaktuj się z nami.

    Czy otrzymam biżuterię z certyfikatem?

    Tak, do biżuterii zawsze dodajemy certyfikat autentyczności, na którym możesz znaleźć opis materiałów i kamieni szlachetnych, z których została wykonana.

    Czym jest próba?

    Próba na biżuterii potwierdza jej autentyczność i czystość metalu, z którego została wykonana. Próba określa również odpowiedzialność producenta i dostawcy metali szlachetnych. W Czechach obowiązuje Konwencja o Kontroli i Znakowaniu Metali Szlachetnych. Więcej informacji znajdziesz w tym artykule.

    Jaki czas gwarancji posiada zakupiona biżuteria?

    Dla naszej biżuterii przewidujemy dożywotni czas gwarancji. W przypadku wad produkcyjnych pokryjemy wszelkie koszty naprawy lub wymiany, w tym koszty wysyłki. Gwarancja nie pokrywa uszkodzeń powstałych w wyniku użytkowania lub zaniedbania.

    Czy mogę zmienić rozmiar pierścionka?

    Oferujemy darmową zmianę rozmiaru pierścionka do roku od jego zakupienia. Zapraszamy do kontaktu na info@klenota.com gdzie ustalimy szczegóły darmowej zmiany rozmiaru. Aby uniknąć zmian rozmiaru polecamy pomiar w pobliskim salonie jubilerskim lub w naszym atelier.

    Czy biżuteria z metali i kamieni szlachetnych oraz pereł wymaga specjalnej pielęgnacji?

    Tak, jeśli chcesz by Twoja biżuteria pozostała piękna przez długi czas, dbanie o nią jest bardzo istotne. Dlatego specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy specjalną stronę z rekomendacjami jak dbać o biżuterię. Polecamy zdejmowanie biżuterii w sytuacjach, w których może ulec potencjalnemu zniszczeniu (takich jak pływanie, prace w ogrodzie, sporty, praca w kuchni, kontakt z kosmetykami i żrącymi substancjami, czy przenoszenie ciężkich obiektów).

    Czy można dokonać zwrotu zakupionej biżuterii?

    Klienci Klenoty mają prawo do zwrotu biżuterii bez podania przyczyny, w ciągu 60 dni od otrzymania przesyłki.Możliwość zwrotu biżuterii wygasa jeśli została ona stworzona zgodnie z Twoimi indywidualnymi wymaganiami (np. grawer na pierścionku/obrączce, specjalne zapięcia kolczyków, itp.). W takim przypadku pozostaje możliwość ustalenia indywidualnych warunków. Zwroty nie są również przyjmowane, jeśli biżuteria została zmodyfikowana w innym salonie jubilerskim, jest zniszczona lub niekompletna. Po więcej informacji zajrzyj na tę stronę.

    Co zrobić w przypadku, gdy chcę zwrócić biżuterię, ale nie mam pudełka, certyfikatu lub faktury?

    Aby dokonać zwrotu opakowanie i inne dokumenty nie są potrzebne, oczywiście zalecamy dołączenie ich do zwracanego zamówienia, ale jeśli przez przypadek je straciłeś, możemy wystawić nowe.

    Jak długo muszę czekać na zwrot kosztów?

    Płatności zwracamy zazwyczaj do dwóch tygodni od odstąpienia od umowy. Jeśli płatność została dokonana kartą, czas ten może się przedłużyć o 2-3 dni robocze (zwykle w zależności od banku). Informujemy, że nie mamy obowiązku zwrócenia płatności, jeśli zwrot nie dotarł do nas lub na podstawie dowodu wysyłki. Tylko otrzymanie zwrotu jest podstawą do zwrotu płatności.

    Muszę dokonać naprawy mojej biżuterii KLENOTA. Co powinienem zrobić?

    Nasz profesjonalny zespół pracujący w praskim atelier z przyjemnością zajmie się Twoją biżuterią. Wyślij do nas e-mail na  info@klenota.com, umówimy się co do dalszych kroków.

    Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z nami: +420 603 219 313 lub  info@klenota.com.